Kanta-palvelujen viestintä

Kanta-palvelujen viestintä

Viestimme verkossa, mediassa, tapahtumissa ja yhteistyössä kumppaneiden kanssa. Tavoitamme asiakkaat ja sidosryhmät monikanavaisella, selkeällä ja vuorovaikutteisella viestinnällä.

Kanta.fi

Kanta.fi on verkkosivusto ja viestintäkanava, joka tarjoaa ajankohtaista tietoa ja ohjeita kaikille Kanta-palvelujen käyttäjille: asiakkaille, sote-ammattilaisille, tietohallinnon ja digipalvelujen asiantuntijoille, sote-päättäjille, medialle, tutkijoille ja muille sidosryhmille.

Kanta.fin kautta kirjaudutaan OmaKantaan, joka on yksi Kanta-palveluista ja Suomen käytetyin sosiaali- ja terveydenhuollon asiointipalvelu. 

Muut Kanta-palvelujen viestintäkanavat

Viestimme Kanta-palveluista sosiaalisen median kanavissa, mediassa ja erilaisissa tapahtumissa. Saatavana on myös painettuja esitteitä, joita sosiaali- ja terveydenhuollon toimijat voivat tilata toimipisteisiinsä kanta.fistä

Läsnäolo sosiaalisen median kanavissa on meille tärkeää, koska haluamme viestiä asiakkaillemme siellä, missä he muutenkin viettävät aikaa. Vastaamme some-tileillämme asiakkaiden kysymyksiin arkipäivisin

Markkinointi ja mainonta

Jotta tavoitamme tehokkaasti eri asiakasryhmät, hyödynnämme tarvittaessa markkinointiviestinnän keinoja ja mainontaa. Kampanjoilla ja mainonnalla varmistamme, että viestimme näkyvät ja kuuluvat niissä kanavissa, joita asiakkaamme muutenkin käyttävät. Perinteinen viestintä, kuten tiedotteet ja esitteet, eivät yksinään tavoita asiakkaitamme kattavasti. 

Viestinnän yhteystiedot ja yhteistyö

Kela vastaa Kanta-palvelujen viestinnästä

Teemme viestinnässä yhteistyötä sosiaali- ja terveydenhuollon toimijoiden, julkishallinnon, sovellus- ja järjestelmäkehittäjien ja muiden kumppaneiden kanssa. Ota yhteyttä, jos haluat suunnitella viestintää yhdessä kanssamme.

Sivua päivitetty 3.1.2025

Viestintä ja sosiaalinen media -osion alasivut