Kanta sosiaalisessa mediassa

Kanta sosiaalisessa mediassa

Kanta-palvelut on aktiivisesti mukana useissa sosiaalisen median kanavissa. Viestimme sosiaalisessa mediassa, koska haluamme tavoittaa asiakkaamme siellä, missä he muutenkin ovat.

Palvelemme asiakkaita Instagramissa ja Facebookissa. Sote-ammattilaisille, järjestelmäkehittäjille, sote-päättäjille sekä muille keskeisille sidosryhmille ja yhteistyökumppaneille tarjoamme ajankohtaista Kanta-asioihin ja sosiaali- ja terveydenhuollon digitalisaatioon liittyvää tietoa LinkedInissä ja viestipalvelu X:ssä.

Kannalla on kanava myös YouTubessa. Sieltä voit katsoa muun muassa tiiviiseen muotoon kiteytetyt videot OmaKannasta ja Kanta-palveluista. 

Kannan sosiaalisen median tilit

Kannalla on vahvistetut käyttäjätunnukset ja tilit seuraavissa sosiaalisen median kanavissa. Seuraa meitä sosiaalisessa mediassa:

Kannan sosiaalisen median tilien ylläpito ja moderointi

Kannan sosiaalisen median kanavien perustamisesta ja ylläpidosta vastaa Kelan viestintäyksikkö. Asiakkaan lähipalvelujen tulosyksikkö vastaa puolestaan sosiaalisen median tileillä annettavasta asiakaspalvelusta.


Seuraamme sosiaalisen median tileillämme käytävää keskustelua ja vastaamme asiakkaiden kysymyksiin virka-aikaan.

Tietosuojasyistä emme voi vastata henkilökohtaisia tai arkaluonteisia tietoja sisältäviin kysymyksiin. Omia henkilötietoja ei pidä jakaa sosiaalisessa mediassa edes yksityisviestillä. Jos asiakas tarvitsee henkilökohtaista neuvontaa, hänet ohjataan sosiaalisesta mediasta Kanta-palvelujen muihin asiakaspalvelukanaviin.

Kannan sosiaalisen median sisällöt on tarkoitettu kaikille Kanta-palvelujen toiminnasta kiinnostuneille. Siksi meille on tärkeää, että jokainen sosiaalisen median tileillämme vieraileva ihminen kokee olonsa turvalliseksi.

Muista siis hyvän verkkokäyttäytymisen säännöt. Jokaisella on oikeus kysyä tai kommentoida ilman pelkoa siitä, että häneen kohdistuisi asiatonta käytöstä.

Sosiaalisen median tileiltämme piilotetaan tai poistetaan kommentit, jotka

  • sisältävät runsaasti alatyylisiä ilmaisuja tai joissa nimitellään muita ihmisiä loukkaavalla tavalla
  • yllyttävät rikokseen tai joissa jaetaan lainvastaista materiaalia tai ohjataan laittomaan tai asiattomaan materiaaliin
  • ovat uhkaavia
  • ovat rasistisia tai muulla tavalla väheksyvät toisen ihmisen ihmisarvoa
  • myyvät tai markkinoivat jotakin tuotetta tai palvelua
  • perustuvat valeuutisiin, disinformaatioon tai salaliittoteorioihin.

Poistamme myös toistuvat samanlaiset kommentit. Lisäksi sosiaalisen median tileiltämme poistetaan kommentit, jotka sisältävät kommentoijan tai jonkun muun henkilökohtaisia tietoja tai muulla tavalla loukkaavat tietosuojaa.

Kanavien ylläpitäjillä on oikeus estää käyttäjältä pääsy organisaatiotilin sisältöihin, jos tämä toistuvasti rikkoo sääntöjä.

 

Ota yhteyttä

Jos sinulla on kysyttävää tai jos huomaat tileillämme epäasiallista käytöstä, ole yhteydessä Kelan viestintään: viestinta@kela.fi

Sivua päivitetty 2.1.2025