Selvitimme syksyllä 2024 asiakkaidemme tyytyväisyyttä Kanta-palveluihin. Tulosten perusteella kokonaistyytyväisyys on hyvällä tasolla. Vastauksista nousi toki esiin myös parannusehdotuksia.
Digitalisaation mahdollisuudet ovat suuret, mutta miten voimme hyödyntää
niitä parhaiten hyvinvoinnin ja säästöjen tuottamiseksi? Tule mukaan
Kelan yhdessä puolueiden tietopolitiikan yhteistyöryhmän kanssa
järjestämään aamukeskusteluun, jossa pureudumme sote-sektorin
valtakunnallisten digipalveluiden potentiaaliin. Tilaisuus on suomenkielinen.
Koulutuksen tavoitteena on tarjota tietoa siitä, mitä ammattilaisena
tulee huomioida, kun kirjataan ja käsitellään alaikäisen asiakkaan
sosiaalihuollon asiakirjoja.
Toimittajayhteistyökokouksen sosiaalihuollon info on
järjestelmätoimittajien ja viranomaisten yhteistyötapaaminen, jossa
jaetaan Kanta-palvelujen ja niiden toiminnallisuuksien kehittämiseen
liittyvää tietoa. Sinun ei tarvitse ilmoittautua kokoukseen etukäteen.
Pääset mukaan Teams-linkin kautta. Voit lisätä tapahtuman kalenteriin
Lisää kalenteriin -toiminnolla.
Käydään tarkistus- ja huomiomerkintöjen asioita läpi sekä viestinvälitys
apteekkien ja terveydenhuollon välillä. Ensin alustetaan nämä ja
keskustellaan sen jälkeen näistä.
Palvelun avulla sosiaalipalveluiden asiakastiedot voidaan säilyttää turvallisesti ja ne ovat helposti käytettävissä. Sosiaalihuollon asiakastietovarannon toiminnallisuudet helpottavat esimerkiksi ostopalveluissa syntyvien tietojen käsittelyä.
Lääkityslista parantaa lääkehoidon turvallisuutta: listassa näkyvät ajantasaisina henkilön käytössä olevat lääkkeet. Lääkityslistan ensimmäisen vaiheen ominaisuudet ovat otettavissa käyttöön kaikissa sote-organisaatioissa sekä apteekeissa.
Kantaan tallennetuista keskeisistä terveystiedoista voidaan muodostaa yhteenvetoja. Ammattilainen saa yhteenvedosta nopeasti oleelliset ja ajantasaiset tiedot potilaan terveydentilasta.
Ostopalvelun valtuutus helpottaa potilastietojen käsittelyä ostopalvelutilanteissa. Valtuutuksen avulla tiedot liikkuvat nopeasti ja tietoturvallisesti palvelunjärjestäjän ja palveluntuottajan välillä.
OmaKanta on kansalaisen ikkuna omiin terveystietoihin. Asiakas voi nähdä omat potilas- ja reseptitietonsa. Hän voi myös antaa luvan tietojen luovuttamiseen sekä rajata tietojen käyttöä.
Kanta tarjoaa ainutlaatuista tietoa sosiaali- ja terveydenhuollon tutkimukselle
Kannan tietoaineistot ovat merkittävä tutkimuslähde. Niiden ansiosta voidaan tehdä kattavia ja ajantasaisia analyyseja esimerkiksi reseptien ja lääkkeiden käytöstä.