Kundtjänst
Kundtjänsten för professionella kunder svarar på frågor om bland annat kundrelationer i fråga om Kanta-tjänsterna och anslutning till kundtesttjänsten. Dessutom får du allmän rådgivning om Kanta-tjänsterna.
- Telefon: 020 634 7787 (mån–fre kl. 7–17)
- E-postadress: kanta@kanta.fi
Tekniskt stöd
Du kan kontakta oss vid störningssituationer eller när du behöver tekniskt stöd för användning av Kanta-tjänsterna.
- Telefon: 020 634 7787. Vi betjänar mån–fre kl. 7–17 (mottagning av störningsanmälningar varje dag dygnet runt).
- E-postadress: tekninentuki@kanta.fi
Vid problem med användningen av Kelain ger vi råd mån–fre kl. 7–17.
Störningsanmälningar
Fyll alltid i störningsanmälningsblanketten (pdf) vid störningssituationer. Om fallet är brådskande, ring dessutom Kanta-tjänsternas tekniska stöd: 020 634 7787 (tillgängligt dygnet runt).
Stöd för systemutveckling
Du får råd i frågor som gäller systemutveckling:
- E-postadress: kanta@kanta.fi
Samtestning
Anmäl dig till samtestningen eller fråga om samtestningen:
- E-postadress: yhteistestaus@kanta.fi