Asiakaspalvelu sote-ammattilaisille ja järjestelmäkehittäjille

Tuemme apteekkeja, Kelain-käyttäjiä, sosiaali- ja terveydenhuollon edustajia ja järjestelmätoimittajia kysymyksissä, jotka liittyvät Kanta-palveluihin.

Asiakaspalvelu

Ammattilaisasiakkaiden asiakaspalvelu vastaa kysymyksiin muun muassa Kanta-palvelujen asiakkuudesta ja asiakastestipalveluun liittymisestä. Lisäksi saat yleistä neuvontaa Kanta-palveluista. 

  • Puhelin: 020 634 7787 (ma–pe klo 7–17)
  • Sähköpostiosoite: kanta@kanta.fi

Tekninen tuki

Voit olla yhteydessä häiriötilanteissa tai kun tarvitset teknistä tukea Kanta-palvelujen käytössä.

  • Puhelin: 020 634 7787. Palvelemme ma–pe klo 7–17 (häiriöilmoitusten vastaanotto joka päivä ympäri vuorokauden).
  • Sähköpostiosoite: tekninentuki@kanta.fi

Kelaimen käyttöä koskevissa ongelmissa neuvomme ma–pe klo 7-17.

Häiriöilmoitukset

Täytä häiriötilanteissa aina häiriötilannelomake (pdf). Jos tapaus on kiireellinen, soita lisäksi Kanta-palvelujen tekniseen tukeen: 020 634 7787 (käytettävissä ympäri vuorokauden).

Järjestelmäkehityksen tuki

Saat neuvontaa järjestelmäkehittämiseen liittyvissä kysymyksissä (määrittelyt, sertifiointi) ja testiympäristöjen virhetilanteiden selvittelyssä. 

Lähetä sähköpostiin liittymishakemukset asiakastestiympäristöön, liityntäpisteiden avaus- ja muutospyynnöt ja pyynnöt testiammattikorttien lisäämisestä asiakastestausympäristöön. 

Lähetä myös testihenkilötunnuspyynnöt, kun tarve koskee tuotantoympäristön käyttöönottoa tai omatoimista testausta asiakastestiympäristössä.

Yhteistestaus

Ilmoittaudu yhteistestaukseen tai kysy yhteistestauksesta, testitapauksista ja testimateriaaleista. Ole yhteydessä myös, jos tarvitset testihenkilötunnuksia asiakastestiympäristöön tai käynnistymässä tai käynnissä olevaan yhteistestaukseen.

Sivua päivitetty 28.3.2025