Käyttöönottokokeella varmistetaan, että tiedot arkistoituvat oikein Kanta-palveluihin. Kokeessa tehdään ohjeen mukainen testitapaus ennalta sovittuna ajankohtana.
Sovi käyttöönottokokeesta järjestelmätoimittajasi ja käyttöönottoon osallistuvan henkilöstön sekä yhteistyökumppanien kanssa (esimerkiksi kokeen suorittava henkilö, sovellus- ja tietoliikennetuki sekä Kanta-arkistonhoitajana toimiva henkilö).
Käyttöönottokoe tehdään sertifioidulla järjestelmällä palvelun tuotantoympäristössä. Kela lähettää kokeessa tarvittavat testihenkilötunnukset tietojärjestelmätoimittajallesi, joka jakaa ne muille kokeeseen osallistuville.
Kanta-arkistonhoitajan roolissa toimiva henkilö varmistaa Arkistonhoitajan käyttöliittymän avulla, että
- kaikki testitapauksen asiakirjat ovat arkistoituneet Kantaan ja rekisterinpitäjän rekisteriin
- Kantaan tallennettujen asiakirjojen tiedot vastaavat asiakastietojärjestelmän tietoja.
Jos ostat ulkopuolisen tuottamia sosiaalipalveluja tai toimit palveluntuottajana, täytyy sinun tarvittaessa tehdä myös rekisterinkäyttöoikeus-toiminnallisuuden käyttöönottokoe.
Lue lisää
Raportoi käyttöönottokokeesta Kelalle
Lähetä raportti onnistuneesta käyttöönottokokeesta sähköpostitse osoitteeseen kanta@kanta.fi viimeistään kaksi arkipäivää kokeen jälkeen.