OmaKannassa asiakas voi nähdä resepteistä tehdyt ostonsa, kuinka paljon lääkettä on saamatta ja tulostaa yhteenvedon resepteistään.
Reseptin uusiminen OmaKannassa
Asiakas voi itse lähettää reseptin uusimispyynnön terveydenhuoltoon OmaKannassa, jos terveydenhuolto ottaa niitä vastaan. Vastaanottava yksikkö hyväksyy, hylkää tai palauttaa uusimispyynnön.
Asiakkaalle kannattaa kertoa, voiko hän pyytää reseptin uusimista OmaKannassa vai pitääkö hänen esimerkiksi varata aika vastaanotolle.
Reseptin uusimispyyntö vanhenee 8 vuorokauden kuluessa, jos sitä ei ole käsitelty. Asiakas voi seurata uusimispyynnön tilaa OmaKannasta.
Virheelliset tiedot korjataan terveydenhuollossa tai apteekissa
Jos OmaKannassa näkyvissä reseptitiedoissa ilmenee virheitä tai puutteita, korjataan ne siinä sosiaali- ja terveydenhuollon yksikössä, joka reseptin on määrännyt.
Reseptin toimitustiedoissa olevan virheen korjaa apteekki, josta lääke on ostettu.
Lue lisää
Lisätietoa kansalaiselle:
Lisätietoa ammattilaiselle: