Blogi
28.4.2025
Blogi - Järjestelmäkehittäjät
Kannan käyttöönotto on yhteinen ponnistus sosiaalihuollossa – mitkä ovat avaimet onnistumiseen?
Kanta-palvelujen käyttöönotto sosiaalihuollossa parantaa asiakastietojen hallintaa ja saatavuutta. Onnistuneen käyttöönoton avaintekijöitä ovat tietojärjestelmien sertifiointi riittävän ajoissa, toimiva yhteistyö julkisten ja yksityisten palvelunantajien välillä sekä ammattilaisten koulutus.
11.2.2025
Blogi - Järjestelmäkehittäjät
Kanta-palvelujen kehittämisen painopisteet vuonna 2025: yhteistyöllä kohti sujuvampaa tiedonhallintaa
Kanta on jatkuvasti kehittyvä kokonaisuus. Tänä vuonna uudistamme palvelujen teknologista pohjaa, kehitämme uusia tietosisältöjä käytössä oleviin palveluihin ja laajennamme palvelutarjontaamme. Mitä kaikkea otamme huomioon, kun kehitämme Kantaa?
27.1.2025
Blogi - Järjestelmäkehittäjät
Kanta-palvelujen käyttöönottojen painopisteet 2025: mitä hyvinvointialueiden ja yksityisten sote-toimijoiden kannattaa tietää
Julkaisimme ennen vuodenvaihdetta jälleen Kanta-palvelujen painopisteet tulevalle vuodelle. Painopisteiden avulla pyrimme viestimään sote-kentälle, mitkä Kanta-palvelujen toiminnallisuudet ovat tärkeimmät uuskehittämisen sekä käyttöönottojen näkökulmasta vuonna 2025.