Asiakkaat voivat kysyä OmaKannasta jatkossa myös Instagramissa
Kanta-palvelut ottaa Instagramin käyttöön sosiaalisen median kanavavalikoimaansa. Haluamme tarjota asiakkaille mahdollisuuden kysyä OmaKannasta ja Kantaan liittyvistä aiheista matalalla kynnyksellä kanavassa, jossa moni viettää päivittäin aikaa.
Ihmiset hakevat yhä enemmän tietoa sosiaalisen median kanavista. Sosiaali- ja terveydenhuollon asiakkaat käyttävät monia asiointipalveluja tarvitsevat ohjeita siihen, mitä asioita OmaKannassa voi hoitaa ja mitä tietoja sieltä näkee. Moni hoitaa OmaKannassa omien asioidensa lisäksi lapsen tai esimerkiksi ikääntyneen läheisen asioita.
–Tavoitteenamme on, että asiakas saa tarvitsemansa tiedon kätevästi kanavassa, jossa muutenkin viettää aikaa. Asiantunteva Insta-tiimimme vastaa Instagramissa asiakkaitamme askarruttaviin kysymyksiin, kertoo vastaava viestinnän asiantuntija Pilvi Aalto Kelan Kanta-palveluista.
Ajankohtaista tietoa OmaKannasta ja vinkkejä asiointiin
Kannan Instagramissa annetaan vinkkejä ja ohjeita muun muassa omien terveysasioiden hoitamiseen.
– OmaKanta on Suomen käytetyin sosiaali- ja terveydenhuollon digipalvelu, jota käyttää noin miljoona ihmistä kuukaudessa. Jaamme Instagramissa ohjeita esimerkiksi lääkereseptin uusimiseen, laboratoriotulosten tarkastamiseen ja asiointiin lapsen tai läheisen aikuisen puolesta. Kerromme nuoren itsenäisestä asioinnista OmaKannassa ja vinkkaamme, miten omien mittaustulosten kuten verensokerin ja sykkeen merkitsemiseminen onnistuu OmaKannassa, Aalto kertoo.
Seuraa Kantaa Instagramissa
Asiakkaat voivat kysyä OmaKannasta ja Kanta-palveluista Instagramin lisäksi myös Facebookissa. Löydät Kanta-palvelut Instagramista ja Facebookista tunnuksella @kantapalvelut.
Kanta-palveluilla on sosiaalisen median tilit myös LinkedInissä ja X:ssä.