Kanta-tjänsternas kommunikation

Kanta-tjänsternas kommunikation

Vi informerar på nätet, i medier, på evenemang och i samarbete med våra partner. Vi når kunderna och intressentgrupperna i många kanaler med tydlig och interaktiv kommunikation.

Kanta.fi

Kanta.fi är en webbplats och en kommunikationskanal som ger aktuell information och anvisningar till alla Kanta-tjänsternas användare: kunder, social- och hälsovårdspersonal, experter på informationsförvaltning och digitala tjänster, beslutsfattare, medier, forskare och andra intressentgrupper.

Från kanta.fi kan man logga in i MittKanta, som är en av Kanta-tjänsterna och Finlands mest använda e-tjänst för social- och hälsovård. 

Kanta-tjänsternas andra kommunikationskanaler

Vi informerar om Kanta-tjänsterna i sociala medier, i andra medier och på olika evenemang. Vi har också tryckta broschyrer som social- och hälsovårdsaktörerna kan beställa till sina verksamhetsställen på kanta.fi

Det är viktigt för oss att vara närvarande i sociala medier eftersom vi vill nå våra kunder på de ställen där de också annars spenderar tid. På våra konton i sociala medier besvarar vi kundernas frågor på vardagar. 

Marknadsföring och reklam

Vid behov av använder vi oss av marknadskommunikation och reklam för att effektivt nå olika kundgrupper. Med hjälp av kampanjer och reklam säkerställer vi att våra budskap syns och hörs i de kanaler som våra kunder också annars använder. Traditionell information i form av meddelanden och broschyrer räcker inte om vi vill nå alla våra kunder. 

Kommunikationsenhetens kontaktinformation och samarbete

FPA ansvarar för Kanta-tjänsternas kommunikation

Vi på kommunikationsenheten samarbetar med social- och hälsovårdsaktörer, den offentliga förvaltningen, applikations- och systemutvecklare och andra partner. Kontakta oss om du vill planera kommunikationen tillsammans med oss.

Sidan har uppdaterats 3.1.2025

Undersidor för delen Kommunikation och sociala medier