Innehållspublicerare

Avbrott i Kanta-tjänsterna i december 2024

Servicemeddelande - Systemutvecklare Skrivet 21.11.2024 Alla servicemeddelanden

Här publicerar vi planerade uppdaterings- och serviceåtgärder som kan ge upphov till avbrott i tjänsterna under månaden. Vi beklagar de eventuella olägenheterna.

2.12: I Kanta-tjänsterna kan korta avbrott förekomma

Tid: 2.12.2024 kl. 20.30–00.30

I Kanta-tjänsterna utförs tekniska serviceåtgärder, och då kan det förekomma korta avbrott.

Försök använda tjänsten på nytt om en stund.

3.12: Underhållsavbrott i Kanta-tjänsterna

Tid: 3.12.2024 kl. 7.00–10.00

Underhållsarbeten kommer att utföras i Kanta-tjänsterna och påverka användningen av följande tjänster:

  • Kanta Extranät
  • Kelain.

Kanta Extranät kommer inte vara tillgänglig under avbrottet.

För Kelain kommer det inte vara möjligt att registrera en ny användare eller redigera kundinformation för en tidigare registrerad användare.

8.12: I Kanta-tjänsterna kan korta avbrott förekomma

Tid: 8.12.2024 kl. 18.30–19.30

I Kanta-tjänsterna utförs tekniska underhållsåtgärder och därför kan det förekomma korta avbrott i tjänster:

  • Patientdatalagret
  • MittKanta
  • Datalagret för bildmaterial

Försök använda tjänsten på nytt om en stund.

14.12: Avbrott i Kanta-tjänsterna

Tid: 14.12.2024 kl. 6.00–7.00

I Kanta-tjänsterna utförs tekniska underhållsåtgärder vilket leder till avbrott i följande tjänster:

  • MittKanta
  • Kanta Extranätet

Försök vid behov använda tjänsten i fråga på nytt efter avbrottet.

14.12: Avbrott i förmedlingen av intyg och utlåtanden från hälso- och sjukvården till FPA

Tid: 14.12.2024 kl. 6.00–20.00

Lördag 14.12 kl. 6.00–20.00 förekommer det avbrott i förmedlingen av elektroniska intyg och utlåtanden från hälso- och sjukvården till FPA på grund av ibruktagning av datasystem hos FPA.

Under avbrottet kan intyg och utlåtanden inte förmedlas från hälso- och sjukvården till FPA. Enligt anvisningarna ska läkare då i stället skriva ut ett intyg/utlåtande på papper, underteckna det för hand och ge det till patienten.

Vi beklagar eventuella störningar som avbrottet orsakar.

Mer information:

tekninentuki@kanta.fi