Avbrott i Kanta-tjänsterna i december 2024
Här publicerar vi planerade uppdaterings- och serviceåtgärder som kan ge upphov till avbrott i tjänsterna under månaden. Vi beklagar de eventuella olägenheterna.
2.12: I Kanta-tjänsterna kan korta avbrott förekomma
Tid: 2.12.2024 kl. 20.30–00.30
I Kanta-tjänsterna utförs tekniska serviceåtgärder, och då kan det förekomma korta avbrott.
Försök använda tjänsten på nytt om en stund.
3.12: Underhållsavbrott i Kanta-tjänsterna
Tid: 3.12.2024 kl. 7.00–10.00
Underhållsarbeten kommer att utföras i Kanta-tjänsterna och påverka användningen av följande tjänster:
- Kanta Extranät
- Kelain.
Kanta Extranät kommer inte vara tillgänglig under avbrottet.
För Kelain kommer det inte vara möjligt att registrera en ny användare eller redigera kundinformation för en tidigare registrerad användare.
8.12: I Kanta-tjänsterna kan korta avbrott förekomma
Tid: 8.12.2024 kl. 18.30–19.30
I Kanta-tjänsterna utförs tekniska underhållsåtgärder och därför kan det förekomma korta avbrott i tjänster:
- Patientdatalagret
- MittKanta
- Datalagret för bildmaterial
Försök använda tjänsten på nytt om en stund.
14.12: Avbrott i Kanta-tjänsterna
Tid: 14.12.2024 kl. 6.00–7.00
I Kanta-tjänsterna utförs tekniska underhållsåtgärder vilket leder till avbrott i följande tjänster:
- MittKanta
- Kanta Extranätet
Försök vid behov använda tjänsten i fråga på nytt efter avbrottet.
14.12: Avbrott i förmedlingen av intyg och utlåtanden från hälso- och sjukvården till FPA
Tid: 14.12.2024 kl. 6.00–20.00
Lördag 14.12 kl. 6.00–20.00 förekommer det avbrott i förmedlingen av elektroniska intyg och utlåtanden från hälso- och sjukvården till FPA på grund av ibruktagning av datasystem hos FPA.
Under avbrottet kan intyg och utlåtanden inte förmedlas från hälso- och sjukvården till FPA. Enligt anvisningarna ska läkare då i stället skriva ut ett intyg/utlåtande på papper, underteckna det för hand och ge det till patienten.
Vi beklagar eventuella störningar som avbrottet orsakar.
Mer information:
tekninentuki@kanta.fi