Menyvisning
Kundrelation och stöd
Anvisningar vid kundservice, använgning och störningar av Kanta-tjänster.
Kundrelation
Tillhandahållarna av social- och hälsovårdstjänster samt apoteken är Kanta-tjänsternas kunder.
Anvisningar vid störningar
Kanta-tjänsternas tekniska kundstöd betjänar servicetillhandahållares och systemleverantörers stödenheter, medborgare som använder MittKanta-tjänsten vid tekniska problem samt användare av Kelain-tjänsten 24/7.
Åtgärder vid misstänkt personuppgiftsincident
Den här anvisningen är avsedd som stöd för tjänstetillhandahållarna i situationer där man har upptäckt eller misstänker en personuppgiftsincident i fråga om Kanta-tjänsterna. Anvisningen ska följas utöver tjänstetillhandahållarens egna dataskyddsanvisningar.
Ändringar
I situationer med organisatorisk förändring är det viktigt att säkerställa kontinuiteten i anslutningarna till Kanta-tjänsten. Organisationens nya information uppdateras på Kanta Ekstranet.
Tekniska förbindelser
För en tjänstetillhandahållare som infört Kanta-tjänster öppnas rättigheter att använda tjänsterna. För rättigheterna behövs uppgifter om de tekniska förbindelser med vilka tjänstetillhandahållaren använder Kanta-tjänsterna.
Nyhetsbrev
Nyhetsbreven erbjuder aktuell information om Kanta-tjänsterna till systemleverantörer och aktörer inom social- och hälsovård. Nyhetsbreven utges på finska.
Vanliga frågor
Läs först vanliga frågor innan du skickar din fråga. Där hittar du snabbt svar på många frågor.
Kontakta oss
Frågor av allmän natur och respons kan lämnas i punkten Ge respons och fråga på ingångssidan.