Innehållspublicerare

Välj publiceringsår:

Aktuellt

13.2.2025, Servicemeddelande - Professionella

Avbrott i Kanta-tjänsterna i mars 2025

Här publicerar vi planerade uppdaterings- och serviceåtgärder som kan ge upphov till avbrott i tjänsterna under månaden. Vi beklagar de eventuella olägenheterna.

10.2.2025, Meddelande - Professionella

Kundnöjdhetsenkäter 2024: Kunderna allt nöjdare med utvecklingen av Kanta-tjänsterna – datasäkerheten på toppnivå

Hösten 2024 utredde vi hur nöjda kunderna är med Kanta-tjänsterna. Resultaten visar att nöjdheten som helhet är på en god nivå. Särskilt inom den offentliga social- och hälsovårdssektorn var kunderna nöjdare med utvecklingen inom Kanta-tjänsterna jämfört med året innan. Bland svaren fanns förvisso också förslag till förbättringar.

30.1.2025, Meddelande - Professionella

THL och FPA erbjuder stöd för dokumentation inom socialvården även i fortsättningen – projektet Kansa-koulu avslutades vid årsskiftet

Dokumentationen som hör till socialvårdens yrkesutbildade personers dagliga arbete förändras i och med att strukturerad dokumentation tas i bruk. Det är särskilt viktigt att införa strukturerad dokumentation när Kanta-tjänsterna tas i bruk. THL och FPA fortsätter att stödja social- och hälsovårdsorganisationerna när Kansa-koulu-projektet avslutas. 

28.1.2025, Servicemeddelande - Professionella

Avbrott i Kanta-tjänsterna i februari 2025

Här publicerar vi planerade uppdaterings- och serviceåtgärder som kan ge upphov till avbrott i tjänsterna under månaden. Vi beklagar de eventuella olägenheterna.