Innehållspublicerare

Välj publiceringsår:

Aktuellt

21.11.2024, Servicemeddelande - Professionella

Avbrott i Kanta-tjänsterna i december 2024

Här publicerar vi planerade uppdaterings- och serviceåtgärder som kan ge upphov till avbrott i tjänsterna under månaden. Vi beklagar de eventuella olägenheterna.

14.11.2024, Artikel - Professionella

Enklare, tryggare vardag med det elektroniska receptet

Från Kanta-tjänsterna får apoteken aktuell information om kundernas giltiga recept, eftersom alla recept i Finland förskrivs elektroniskt. Det elektroniska receptet förkortar apoteksbesöken och förbättrar patientsäkerheten.

13.11.2024, Meddelande

Nu kan kunderna ställa frågor om MittKanta på Instagram

Kanta-tjänsterna börjar använda Instagram som en av sina kanaler i sociala medier. Vi vill ge kunderna möjligheten att med låg tröskel ställa frågor om MittKanta och Kanta-tjänsterna i en kanal där många av dem är aktiva dagligen.

22.10.2024, Artikel - Professionella

Nytt gränssnitt ger appar tillgång till patientuppgifter

I framtiden kommer du åt dina patientuppgifter som finns i Kanta-tjänsterna också med andra tjänster än MittKanta. Ett nytt gränssnitt för hälsoappar ska göra det möjligt. Kanta-tjänsternas pilotpartner Atostek och Sensotrend är de första som börjar använda den nya funktionen.

21.10.2024, Servicemeddelande - Professionella

Avbrott i Kanta-tjänsterna i november 2024

Här publicerar vi planerade uppdaterings- och serviceåtgärder som kan ge upphov till avbrott i tjänsterna under månaden. Vi beklagar de eventuella olägenheterna.

14.10.2024, Meddelande

Bluffmeddelanden i MittKantas namn – hotar med utsökning

Just nu skickas många bluffmeddelanden i MittKantas namn där mottagaren uppmanas att betala en faktura som har förfallit till betalning. I meddelandet styrs kunderna till en webbplats, där brottslingar fiskar efter bankkoder och personuppgifter.