21.11.2024, Servicemeddelande - Medborgare
Här publicerar vi planerade uppdaterings- och serviceåtgärder som kan ge upphov till avbrott i tjänsterna under månaden. Vi beklagar de eventuella olägenheterna.
21.11.2024, Servicemeddelande - Medborgare
Här publicerar vi planerade uppdaterings- och serviceåtgärder som kan ge upphov till avbrott i tjänsterna under månaden. Vi beklagar de eventuella olägenheterna.
19.11.2024, Meddelande - Utvecklare
Den första versionen av Kanta-medicineringslistan installeras i kundtestmiljön måndagen den 16 december 2024. Av den orsaken kan kundtestmiljön för Recepttjänsten inte användas den dagen.
18.11.2024, Störningsmeddelande
18.11.2024, Störningsmeddelande
16.11.2024, Störningsmeddelande - Medborgare
16.11.2024, Störningsmeddelande - Medborgare
14.11.2024, Artikel - Medborgare
Från Kanta-tjänsterna får apoteken aktuell information om kundernas giltiga recept, eftersom alla recept i Finland förskrivs elektroniskt. Det elektroniska receptet förkortar apoteksbesöken och förbättrar patientsäkerheten.
13.11.2024, Meddelande
Kanta-tjänsterna börjar använda Instagram som en av sina kanaler i sociala medier. Vi vill ge kunderna möjligheten att med låg tröskel ställa frågor om MittKanta och Kanta-tjänsterna i en kanal där många av dem är aktiva dagligen.
11.11.2024, Störningsmeddelande
8.11.2024, Störningsmeddelande - Professionella
4.11.2024, Störningsmeddelande
29.10.2024, Meddelande - Utvecklare
Under 2025 blir det möjligt att spara och söka uppgifter om tidsbokning inom hälso- och sjukvården i Patientdatalagret. Systemleverantörerna kommer att kunna se och testa funktionerna i kundtestmiljön etappvis i början av 2025
29.10.2024, Meddelande - Medborgare
De uppgifter som registrerats inom socialservicen i Södra Österbotten kommer stegvis att visas i MittKanta fr.o.m. oktober.
28.10.2024, Störningsmeddelande - Medborgare
28.10.2024, Störningsmeddelande - Systemutvecklare
25.10.2024, Störningsmeddelande - Medborgare
22.10.2024, Artikel - Systemutvecklare
I framtiden kommer du åt dina patientuppgifter som finns i Kanta-tjänsterna också med andra tjänster än MittKanta. Ett nytt gränssnitt för hälsoappar ska göra det möjligt. Kanta-tjänsternas pilotpartner Atostek och Sensotrend är de första som börjar använda den nya funktionen.
21.10.2024, Servicemeddelande - Medborgare
Här publicerar vi planerade uppdaterings- och serviceåtgärder som kan ge upphov till avbrott i tjänsterna under månaden. Vi beklagar de eventuella olägenheterna.
21.10.2024, Meddelande - Utvecklare
Nu samlar vi kundrespons om Kanta-tjänsterna. Vi vill få svar från dig som hör till social- och hälsovårdspersonalen, levererar informationssystem eller arbetar på apotek. Svarstiden går ut den 4 november 2024.
14.10.2024, Meddelande
Just nu skickas många bluffmeddelanden i MittKantas namn där mottagaren uppmanas att betala en faktura som har förfallit till betalning. I meddelandet styrs kunderna till en webbplats, där brottslingar fiskar efter bankkoder och personuppgifter.