Sisältöjulkaisija

On taas Kannan asiakastyytyväisyyskyselyn aika – jaa mielipiteesi kanssamme!

Tiedote - Ammattilaiset Kirjoitettu 21.10.2024 Kaikki tiedotteet

Keräämme nyt asiakkaidemme palautetta Kanta-palveluista. Olitpa sitten sosiaali- tai terveydenhuollon ammattilainen, tietojärjestelmätoimittaja tai apteekin edustaja, toivomme sinun vastaavan kyselyyn. Vastausaikaa on 4.11.2024 asti.

Asiakastyytyväisyyskyselymme tavoitteena on kartoittaa Kannan asiakkaiden kokemuksia ja mielipiteitä Kanta-palveluista, niiden kehittämisestä ja asiakasyhteistyöstä. Kyselyt ovat avoinna 21.10.–4.11.2024 ja niihin voi vastata sekä suomeksi että ruotsiksi. Vastaaminen vie noin 10 minuuttia.

Vastaukset käsitellään luottamuksellisesti, eikä yksittäisiä vastaajia voi niistä tunnistaa. Julkaisemme tulokset kanta.fissä alkuvuodesta 2025.

Vastaa kyselyyn

Eri kohderyhmille on laadittu omat kyselynsä. Voit vastata niihin näiden linkkien kautta:

Toivomme vastauksia eri rooleissa työskenteleviltä. Voit tarvittaessa välittää kyselyn henkilölle, joka vastaa organisaatiossasi Kanta-palveluihin liittyvistä asioista.

Palautteesta konkreettisia hyötyjä

– Olemme joka vuosi tunnistaneet asiakastyytyväisyyskyselyjen pohjalta asioita, joita voimme tehdä paremmin. Samalla on ollut hienoa huomata, miten tiettyjen asioiden, kuten Kannan tietoturvasta ja -suojasta huolehtimisen on arvioitu olevan huippuluokkaa, kertoo Kanta-palvelujen palvelutoiminnan päällikkö Sanni Isometsä.

Keräämme asiakaspalautetta säännöllisesti eri kanavissa. Aiempien kyselyjen ja muun palautteen perusteella olemme kehittäneet palvelujamme asiakaslähtöisemmiksi muun muassa seuraavilla tavoilla:

  • Olemme aloittaneet yhteistyömallin hyvinvointialueiden kanssa.
  • Olemme uudistaneet kanta.fin sisältöjä vastaamaan paremmin lukijoiden tarpeita, esimerkiksi Kanta-palvelujen käyttöönottoon ja järjestelmien sertifiointiin opastavat sisällöt.
  • Olemme osallistaneet terveydenhuollon ammattilaisia ja järjestelmätoimittajia Kanta-lääkityslistan kehittämiseen.

Asiakastyytyväisyyskyselyjen perusteella Kannan kehittäminen ei ole vastannut asiakkaiden tarpeita riittävän hyvin. Hyvinvointialueiden kanssa käyntiin pyörähtänyt yhteistyömalli osallistaakin alueita Kanta-palvelujen kehittämiseen ja tarjoaa apua palvelujen käyttöönottoihin. Yhteistyöhön ollaan oltu tyytyväisiä molemmin puolin