Uusimispyyntöjen vastaanottaminen edellyttää, että palvelunantajalla on
- merkintä uusimispyyntöjen vastaanottamisesta THL:n Koodistopalvelun rekistereissä.
- Sosiaali- tai terveydenhuollon toimintayksikölle ja palvelunantajalle merkintä tehdään SOTE-organisaatiorekisteriin.
- Tiedon päivittämisestä rekisteriin kerrotaan THL:n ohjeessa Tietojen tarkastaminen SOTE-organisaatiorekisteristä ja päivityksistä ilmoittaminen, versio 30.1.2017 (pdf, thl.fi)
- uusimispyyntöpalvelu käyttöönotettuna Kanta-palveluissa.
- Palvelun voi ottaa käyttöön Resepti-palveluun liittymisen yhteydessä, jolloin palvelu valitaan sähköisellä liittymishakemuksella Kanta Ekstranetissä.
- Myöhemmässä vaiheessa palvelun käyttöönotosta tai palvelun käytön lopettamisesta ilmoitetaan Sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujen antajan teknisten tietojen muutosilmoituslomakkeella.
Jos palvelunantaja luopuu uusimispyyntöjen vastaanottamisesta, pitää siitä ilmoittaa sähköpostitse
- THL:n Koodistopalveluun (koodistopalvelu@thl.fi) ja
- Kanta-palveluihin (kanta@kanta.fi).
Reseptin uusimispyynnöt organisaation muutostilanteissa
Organisaatiomuutostilanteessa pitää huomioida, että kaikki reseptin uusimispyynnöt pystytään käsittelemään ennen muutosta siinä organisaatiossa, johon ne on kohdistettu.
Uusimispyyntöjen sähköinen välittäminen apteekeista ja OmaKannasta voidaan estää muuttamalla SOTE-rekisterissä uusimispyyntöjen vastaanotto päättymään esimerkiksi 8 vrk ennen organisaatiomuutosta.