Hyvinvointisovellukset voivat auttaa asiakkaita edistämään heidän terveyttään. Rajapinta mahdollistaa personoitujen palvelujen kehittämisen asiakkaille.
Laajempi näkymä potilastietoihin digitaalisissa asiointipalveluissa
Digitaaliset asiointipalvelut voivat hakea rajapinnan kautta Kannasta kaikki potilastiedot, jotka asiakkaasta on tallennettu Kantaan. Asiakkaalle näkyy asiointipalvelussa silloin myös muiden palvelunantajien tallentamat potilastiedot. Tämä tarkoittaa sitä, että samassa asiointipalvelussa voivat näkyä niin julkisella, yksityisellä kuin työterveydessä kirjatut tiedot.
Rajapinta tarjoaa asiakkaalle kokonaisvaltaisen näkymän omiin potilastietoihin. Potilastietoja voidaan hyödyntää asiointipalveluissa eri tavoin asiakkaan hoidon tukena.
Rajapinnan avulla voidaan kehittää uudenlaisia sovelluksia
Rajapinnan avulla voidaan kehittää sovelluksia, jotka hyödyntävät käyttäjien potilastietoja. Sovellukset voivat esimerkiksi tukea asiakkaiden sairauksien seurantaa tai ennaltaehkäisyä.
Rajapintaa voidaan hyödyntää yksilöllisempien ja vaikuttavampien terveyssovellusten kehittämisessä. Sitä hyödyntävät sovellukset voivat vaikkapa yhdistellä Kantaan tallennettuja potilastietoja ja sovelluksen tuottamaa dataa.
Näin aloitat hyvinvointisovellusten rajapinnan hyödyntämisen
Ota yhteyttä tietojärjestelmätoimittajaasi ja sovi rajapinnan käyttöönotosta sekä palvelusi kehittämisestä.
Kehitä hyvinvointisovellusta tai digitaalista asiointipalveluasi, jotta palvelu voi hyödyntää asiakkaiden potilastietoja heidän hoitonsa tukena.
Ota yhteyttä Kanta-palveluihin rajapinnan käyttöönoton aloittamiseksi.
Rajapintaan liittyminen ei edellytä Potilastietovarannon ottamista käyttöön.