SHA-Chatbot-upotus

Kundservice för professionella och systemutvecklare

Kundservice för professionella och systemutvecklare

Vi stöder apotek, Kelain-användare, representanter för social- och hälsovården och systemleverantörer i frågor som gäller Kanta-tjänsterna.

Kundtjänst

Kundtjänsten för professionella kunder svarar på frågor om bland annat kundrelationer i fråga om Kanta-tjänsterna och anslutning till kundtesttjänsten. Dessutom får du allmän rådgivning om Kanta-tjänsterna.

  • Telefon: 020 634 7787 (mån–fre kl. 7–17)
  • E-postadress: kanta@kanta.fi

Tekniskt stöd

Du kan kontakta oss vid störningssituationer eller när du behöver tekniskt stöd för användning av Kanta-tjänsterna.

  • Telefon: 020 634 7787. Vi betjänar mån–fre kl. 7–17 (mottagning av störningsanmälningar varje dag dygnet runt).
  • E-postadress: tekninentuki@kanta.fi

Vid problem med användningen av Kelain ger vi råd mån–fre kl. 7–17.

Störningsanmälningar

Fyll alltid i störningsanmälningsblanketten (pdf) vid störningssituationer. Om fallet är brådskande, ring dessutom Kanta-tjänsternas tekniska stöd: 020 634 7787 (tillgängligt dygnet runt).

Stöd för systemutveckling

Du får råd i frågor som gäller systemutveckling (specifikationer, certifiering) och hjälp med att utreda fel i testmiljöerna.

Per e-post kan du skicka ansökningar om anslutning till kundtestmiljön, begära öppning och ändring av anslutningspunkter samt be att få lägga till testyrkeskort i kundtestmiljön.

Samtestning

Anmäl dig till samtestning eller fråga om samtestning, testfall och testmaterial. Kontakta oss också om du behöver testpersonbeteckningar för kundtestmiljön eller för en pågående samtestning. 

Sidan har uppdaterats 13.11.2024