På Kanta Extranätet kan du göra ansökningar som gäller Kanta-tjänsten också under poststrejken
Tillhandahållare av social- och hälsovårdstjänster samt apotek kan göra de flesta ändringar som gäller deras kundrelation eller ta i bruk tjänster via Kanta Extranätet. Inloggning i tjänsten sker med Katso-koder.
Poststrejken började måndagen den 11 november. Poststrejken kan göra att det tar längre tid för dokument som kunderna postat till FPA angående Kanta-kundrelationen att komma fram. För att påskynda handläggningen kan förbindelser och dokument som gäller Kanta-tjänsterna skickas till FPA:s Kanta-kundservice som e-postbilagor under poststrejken. Observera att dokument som kräver underskrift i original ändå måste skickas in till FPA i efterhand.
Om du redan har postat ett dokument och är osäker på om det kommit fram på grund av poststrejken, kan du ta kontakt med Kanta-tjänsternas kundservice.
Kanta-kundservicens kontaktuppgifter: