Nu finns Kanta-tjänsterna på LinkedIn – följ oss!
Kanta-tjänsterna stärker sin närvaro på sociala medier och finns nu i allt fler kanaler. I fortsättningen hittar du oss också på LinkedIn, där vi samlar utbildningar och evenemang för social- och hälsovårdspersonal och systemutvecklare samt aktuella teman inom Kanta-tjänsterna.
Expansionen till flera kanaler beror på insikten att Kanta-tjänsterna redan en längre tid har behövt nå olika målgrupper bättre.
- Många systemutvecklare och yrkespersoner inom social- och hälsovården använder LinkedIn, och vi är övertygade om att vårt nyttiga innehåll når dem ännu bättre där, säger Pilvi Aalto, som är ansvarig för Kanta-tjänsternas konton på sociala medier.
På LinkedIn publicerar Kanta-tjänsterna aktuella tips och länkar till utbildningar och evenemang för yrkespersoner.
- På LinkedIn vill vi erbjuda vårdpersonalen och systemutvecklarna väsentlig information om Kanta-tjänsterna och vad vi har på gång, säger Aalto.
Intressantare innehåll för olika målgrupper i sociala medier
I fortsättningen kommer X (tidigare Twitter) tydligare att vara Kanta-tjänsternas kanal för information till beslutsfattare och intressentgrupper, riktad till opinionsledare, beslutsfattare inom vårdsektorn och medier. I kommunikationen med allmänheten kommer Facebook att fortsätta vara huvudkanalen, och senare kompletteras av Instagram. Innehållet för vårdpersonal och systemutvecklare flyttas från de andra kanalerna till LinkedIn.
- Genom att tydligare rikta våra sociala kanaler till vissa målgrupper kan vi sammanställa tydligare helheter av innehåll som intresserar olika mottagare. Vi hoppas att Kanta-tjänsternas LinkedIn-sida ska bli en databank som verkligen hjälper yrkespersonerna i deras arbete, säger Aalto.
Arbetar du inom social- och hälsovården? Följ Kanta-tjänsterna i sociala medier!